Sveise sperre

Spørsmål angående bakaksling og mellomaksling poster du her !

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
stiggun
Curious
Curious

Sveise sperre

Post by stiggun »

Hei.

Jeg skulle hatt sperre, men har litt dårlig med peng.
Så vurderer å sveise bakakslingen.
Noen som har gjort dette og veit korleis det bør gjøres?
Har 65 HT med 8" 2,79 aksling.
Erfaringer??

mustang r-916
Lifestyler
Lifestyler

Re: Sveise sperre

Post by mustang r-916 »

Lurer på hvordan det vil gå i en krapp sving :oops: tror ikke jeg vil anbefale og gjør det,men viss du bare skal kjøre rett frem går det sikkert

Mr Fox
Enthusiast
Enthusiast

Post by Mr Fox »

Ikkje gjer det, vent til du har råd til å kjøpe diffbrems.

Viss biltilsynet finner det ut, så river dei skilta av bilen din.
Det kan vere direkte livsfarlig i svinger, spesielt på våt veg. :oops:
Bakenden slenger ut faen så FORT.

Ok det kan vere jævla gøy når du skal leike deg. :lol:
Sikkert kjempegreier når du skal drifte på bane eller på dragrace.

Har sjølv hatt ei diffbrems som på grunn av diverse feil fungerte nesten som ein spole (sveist diff).

Men det var faen ikkje gøy når eg fekk kjempesladd i ca 75km/t og kom over i feil køyrebane.
Vogntoget som kom i mot hadde sikkert den samme farta.

Så tenk deg om mange ganger før du gjer dette på ein gatebil. :wink:

70ht
Lifestyler
Lifestyler

Post by 70ht »

ESAB Diff er ikke noe å ha på gata. Kun brukbart på bane. Drag race og eks. skrotrally.
Forutenom de gode beskrivelsene ovenfor. Så vil bakenden din spise dekk som bare det selv ved bare finkjøring og svingin.
Styr unna slike tanker. Har du ikke råd til sperre. Så spar opp penger til du får råd.

Terje :)
1970 HT
347 stroker, Holley 600, 4R70W med "OptiShift" Baumann electronic control unit, 9"(3,89:1), truetrac locker.
Global West forstilling. Competition Enginering shocks.
Hjemmesiden til bilen min.
http://mustang.roros.net/

Ottesen
Enthusiast
Enthusiast

Post by Ottesen »

70ht wrote:ESAB Diff er ikke noe å ha på gata. Kun brukbart på bane. Drag race og eks. skrotrally.
Forutenom de gode beskrivelsene ovenfor. Så vil bakenden din spise dekk som bare det selv ved bare finkjøring og svingin.
Styr unna slike tanker. Har du ikke råd til sperre. Så spar opp penger til du får råd.

Terje :)

Ja, gjør som Terje sier her. Pengene spart på å sveise er ikke verdt spising av dekk og risikoen av å ha sveisa sperre. Høres også ut som hele
bakstillingen har streika når man svinger i lav fart :|

Men det skal sies da, er ikke vanskelig å kjøre med sveisa sperre, jeg syntes faktisk det ofte er lettere fordi da vet man at sperra
alltid er "på". Jeg brukte ene bilen min med sveisa spere i flere år, og kjørte 33 mil i uka til jobb med den... men etterhvert blir ting
slitt og i dårlig stand, og da er pengene du har "spart" på å sveise brått vekk igjen...
82 Mustang Gt
308 med 280/290 kam,Trick flow tw170 topper, Scorpion rockers, Speed-Pro Hypereutectic stempler,Accel/Malloy tenning,
Quick fuel hr gasser/Weiand Stealth innsug, 8'8 osv osv

Etern1ty
Curious
Curious

Post by Etern1ty »

På en bil som mustang er det bortkasta å "bruke opp" en bakstilling slik. Spar penger til en skikkelig diff.

Kjører selv rundt i en volvo 240 med sveis ukentlig så ta tipsene fra andre her. Det er ekstremt gøy på glatta eller slik (tørr og hvis du vil bruke dekk) men å kjøre med er fort skummelt, bare litt normal fart i en rundtkjøring så plutselig er den der. Jeg bruker volvoen som sladdebil så jeg er som regel forberedt på det, men du har jo en innkjøringsperiode med sladding, hvor du alltid får det lille "støkket" i hjertet ;)

289
Interested
Interested

Post by 289 »

Dersom du alikevel må prøve dette så kjøp en spole og bolt på E bay da er det mulig å reversere inngrepet dersom du angrer.

Post Reply