simring bakaksel

Spørsmål angående bakaksling og mellomaksling poster du her !

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

289
Interested
Interested
Posts: 481
Joined: Wed Apr 29, 2009 20:50
Location: østfold

Re: simring bakaksel

Post by 289 »

Jej vil vel tro det er rimligere å demontere selv for så å levere hos GKN.Det er ikke skremmende priser hos GKN. Gjør som forslaget over og rens akselen slik at du leverer kun hylsa. Da trenger du kun pakning til diffen og nye simringer i tillegg. Du kan eventuellt kjøpe en brukt aksel for å flytte over delene fra bilen din bare hylsa er ok

billern1961
Interested
Interested
Posts: 162
Joined: Wed Apr 06, 2011 23:15
Location: askim

Re: simring bakaksel

Post by billern1961 »

her er tallene på metallplata som satt på en bolt på klokka.hva forteller disse om bakakselen?73-70M.3.....00-7HB 931.den målte 138 cm fra baksiden av bremseskjoldet på hver side.hvilke årsmodeller kan jeg evt ta bakaksel fra?

billern1961
Interested
Interested
Posts: 162
Joined: Wed Apr 06, 2011 23:15
Location: askim

Re: simring bakaksel

Post by billern1961 »

er det ingen som kan si noe om disse nr på akselen?

User avatar
429CJ
Fanatic
Fanatic
Posts: 2632
Joined: Thu Oct 14, 2004 14:15
Location: Hønefoss

Re: simring bakaksel

Post by 429CJ »

billern1961 wrote:er det ingen som kan si noe om disse nr på akselen?


Hva du mener med 73 70M er jeg ikke sikker på, men 3.00 betyr 3.00:1 i utveksling uten diffbrems.
7HB betyr at den er produsert 2 uke i august 1967, noe som passer meget bra med planlagt produksjonsdato på din 68 cab. Den var planlagt bygd 21/8-67.
For å opprettholde lik bredde er det 1967 og 1968 akselhylser du må se etter.
64,5 - 66 er smalere og 69 - 70/73 er bredere.
1971 Mach1 429 Cobra Jet "Torill"

1988 Hatchback GT m/T-Top og AOD

In charge of the Norwegian Mustang registry
429cj@norskmustangclub.no
NMC#47

Post Reply