simring bakaksel

Spørsmål angående bakaksling og mellomaksling poster du her !

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

billern1961
Interested
Interested

simring bakaksel

Post by billern1961 »

68 mustang.jeg fikk mangel på lekkasje av kardangolje hos bt.når vi skifta simring så vi at det var noen sår og hakk utenfor ringen.antagelig etter et dårlig lager en gang.nå lekker det noen dråper bare men det må være helt tett før neste visning.tok av pluggen på kardangen og da rant det ut olje så det kan ikke ha lekket ut så mye.er det mulig å gjøre noe med disse sårene eller må hele bakakselen byttes?

bige
Enthusiast
Enthusiast

Re: simring bakaksel

Post by bige »

prøv og ta akselen ut og puss med fint smergelpapir rundt hele (360 grader) der du har sår i akselen .

grogei
Enthusiast
Enthusiast

Post by grogei »

Er det simmering ut mot hjule som lekker eller inngående aksel

Hva bakaksel har du?

billern1961
Interested
Interested

Post by billern1961 »

vet ikke helt hvor det lekker jeg.tok ut akslingen.så sitter det en simring helt innerst på bakakselen.kjøpte på pp.skulle bankes inn til det stoppa.hadde stor pipe som passa så det kom riktig på plass.bakakselen er sikkert org men har ikke greie på det.motor 289,c4 kasse.det kommer en tynn stripe ned på dekket etter noen timers kjøring.

grogei
Enthusiast
Enthusiast

Post by grogei »

grogei
Enthusiast
Enthusiast

Post by grogei »

tynt lag med pakningspasta på utkant av tettering

Er det noe slitemerker i selve stikk akslingen

det lekker enten mellom stikk aksel eller mellom rimmering og bakakslingen

billern1961
Interested
Interested

Post by billern1961 »

nei ikke merker på akslingen.men pp sa ikke noe om at jeg skulle ha noe på utsiden av simring så den ble banket inn"tørr".jeg får dra til pp og kjøpe nye simringer og den riktige guffa som skal være rundt.den heter permatex står det men mulig pp har en annen variant som gjør samme jobben.flotte bilder da.

289
Interested
Interested

Post by 289 »

Det er mulig å skade anleggsflata (yttere) når simringen demonteres, ikke usansynlig har det vært byttet simring flere ganger gjennom tiden. Derfor er det lurt å bruke tettemiddel utvendig på simringen. rengjør og fjern grader i hylsa. Ikke fyll mere olje en en fingertupp under påfyllingshullet. Da ungår du at det blir stående olje i hylsa. sjekk også at ventilasjoen er åpen

billern1961
Interested
Interested

Post by billern1961 »

jeg har en dvd med bilder.der ser det ut som om simringen som har et åpent spor bak skal trees inn på en annen del helt innerst som har en trappeform.størst ytterst og en imellom og en liten nederst?denne var ikke på min.er det riktig at det skal være noe innenfor simringen eller skal simringen være innerst?

Shelby trans am
Curious
Curious

Post by Shelby trans am »

Sjekk luftinga på akslingen.Det blir trykk inni akslingen når an kjører. Hvis det trykket ikke kommer ut ,så presses olje ut simringen.

billern1961
Interested
Interested

Post by billern1961 »

greier ikke slipe vekk de gamle skadene.hjullager sitter som det skal uten bevegelse sideveis.det er ikke skader der ringen sitter men i området utenfor.nå har jeg tatt av drivaksel igjen og satt inn pakningen med pakningspasta rundt.enesta alternativ hvis dette ikke blir tett var og sveise på en ny stuss ytterst sa pp.da må hele bakakselen av og det blir nok litt av en jobb.
bakaksel 68 011.JPG
bakaksel 68 011.JPG (50.67 KiB) Viewed 4542 times
bakaksel 68 010.JPG
bakaksel 68 010.JPG (43.39 KiB) Viewed 4542 times

289
Interested
Interested

Post by 289 »

Har du bilder av hele enen på akselhylsa? Har du bilder av mellomrommet mellom lager og stikkaksel?

Post Reply