simring bakaksel

Spørsmål angående bakaksling og mellomaksling poster du her !

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

289
Interested
Interested

Re: simring bakaksel

Post by 289 »

Det er vanskelig å se på bildet men det ser nesten ut som om det sitter igjen noe gammel morro.

billern1961
Interested
Interested

Post by billern1961 »

bakaksel 68 002.JPG
bakaksel 68 002.JPG (93.61 KiB) Viewed 3446 times
nei nå har jeg satt den inn igjen og håper det hjalp med pakningsmiddel rundt.sårene er i den delen som er på skrå oppover mot ringen.ringen blir satt oppå denne kanten før den bankes inn.der som lageret sitter er det ikke sår.det ser ut som om et lager som har beveget seg sideveis innover og laget sår i veggene.

billern1961
Interested
Interested

Post by billern1961 »

mulig dette ender med at jeg må levere bakakselen for å sveise på endestussen,har funnet et firma på karihaugen som hadde denne stussen til mustang på lager.MEN : jeg har bare en enkel garasje og den er ikke bred nok til at jeg får ut begge stikkaksler samtidig.bilen må stå med bakhjulene utenfor.finnes det en slags tralle eller noe som jeg kan ha under bilen sånn at jeg får trilla den inn igjen uten bakhjul??

grogei
Enthusiast
Enthusiast

Post by grogei »

Vist du skal av med heile bak akslingen. trenger du ikke å ta bilen ut. du løsser hele bakakslingen og trekker den rett ut bak bilen

billern1961
Interested
Interested

Post by billern1961 »

en 8" bakaksel til 65-66,passer den til min 68? hvordan måler jeg størrelsen på en bakaksel?

grogei
Enthusiast
Enthusiast

Post by grogei »

http://www.kevinstang.com/Ninecase.htm

Du må sjekke nøye mål. da mange har skiftet bakaksel osv på disse bilene.

A note on measurement of housings, a couple of things need to be considered.First overall width, second spring perch location (or modification for coil spring use).When I talk about overall width measurement here on this page, I am referring to the measurement from the inside housing flange side to side.For example, the typical early 65-66 housing is about 52" (actually more like 52 1/4"-I am just rounding for convience here). You can also measure axle flange to axle flange (this is the flat surface brake drum rest on when installed on axle shaft), generally this adds about 5 inches to the housing flange to flange measurement- i.e. the 65/66 Mustang measurement would be about 57 inches if measured this way. Spring perchs are measured by their center to center distance from each other, and by the distance from the housing flange end. For example, all 65 to 73 Mustang spring perches are located slightly over 43 inches apart - physically you could bolt a 73 Mustang housing which is over 56 inches wide into a 65 Mustang body with a normal 52" wide housing because the spring perches are in same location. The wheel would however obviously extend well outside the fender. What changed was the distance from the spring perch to the outer housing flange- it grew two inches per side in this case, 4 inches overall.

billern1961
Interested
Interested

Post by billern1961 »

dette var mange vanskelige ord men jeg skal måle lengden fra den flate delen bak hver trommel.og så skal jeg prøve å lese metallplata som sitter på klokka.hadde vært greit å skifte hele akselen framfor å demontere den og fjerne alt innhold og sende den til sveising.men jeg har ikke greie på dette så vanskelig å vite hvilke årganger som kan brukes om hverandre

billern1961
Interested
Interested

Post by billern1961 »

sikkert et dumt spørsmål men spør man ikke lærer man ikke.hvor er luftinga på en bakaksel?på baksiden av bremseskjoldet sitter det en sekskantskrue like ved bremserøret.ellers er det vel bare skruen på selve klokka hvor man fyller olje?
foglights og bakakselbilder 007.JPG

289
Interested
Interested

Post by 289 »

Hvis det er luftinga til akselhylas,så bruker det å stå en skrue med hull innvendig som fester bremseslangen til akselhylsa. det er ofte påmontert en slange eller en ventil på toppen av denne.
2.jeg mener akselhylsa er smalere på 65,66 en på din bil.

grogei
Enthusiast
Enthusiast

Post by grogei »

IMG_0136[1].jpg

Husker ikke på din 68 mod, men min har slik vent. slange som går i fra hylsa og opp i ramma

billern1961
Interested
Interested

Post by billern1961 »

et verksted sa at man i verste fall kunne sette på en crate aksel.hva i all verden er det??dyrere enn å demontere akselen og sveise på en ny stuss?

grogei
Enthusiast
Enthusiast

Post by grogei »

Post Reply