9" Bakaksling

Spørsmål angående bakaksling og mellomaksling poster du her !

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
User avatar
Thunderbird
Curious
Curious
Posts: 86
Joined: Fri Jun 10, 2011 16:49
Location: Kongsberg

9" Bakaksling

Post by Thunderbird »

Hvem selger 9" Bakakslinger ?
Jeg fant en side som solgte sånne bakakslinger før, men den finner jeg ikke igjenn :roll:
Mustang Cab 1973 351 Cleveland

User avatar
Corky67
Curious
Curious
Posts: 75
Joined: Mon Feb 23, 2009 20:50

Re: 9" Bakaksling

Post by Corky67 »

Her har du noen.

http://www.currieenterprises.com/
http://www.moserengineering.com/
http://www.strangeengineering.net/
http://www.jegs.com/c/Brakes-Drivetrain ... 1/10002/-1
http://www.summitracing.com/search/bran ... word=moser

Vis du ringer GKN Driveline her i Norge så kan de hjelpe deg med bakaksling (tlf: 64 98 11 00)

Er det noe spesielle bakaksel du skal ha??
65 Mustang GT 350R Replica.

User avatar
gibbon
Curious
Curious
Posts: 56
Joined: Wed Jan 23, 2013 21:34
Location: Oslo

Re: 9" Bakaksling

Post by gibbon »

For å henge meg på med et annet spørsmål...har tittet på Summit ang differentïal til 9". Når jeg snurrer det ene bakhjulet henger det andre med samme vei. Altså er denne låst om jeg har forstått dette riktig. Er det å anbefale å sette inn en annen differential som lar bakhjulene løpe fritt innbyrdes? Er det som er på bilen en fordel? Bruker jo bilen 100% til by/tur. Hvilken diff skal man kjøpe...Summit tilbyr jo ganske mange forskjellige...Er det en relativt enkel jobbå skifte...eller må alt av...hele bakakslingen?

grogei
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 1198
Joined: Sun Apr 06, 2008 04:51

Re: 9" Bakaksling

Post by grogei »

gibbon wrote:For å henge meg på med et annet spørsmål...har tittet på Summit ang differentïal til 9". Når jeg snurrer det ene bakhjulet henger det andre med samme vei. Altså er denne låst om jeg har forstått dette riktig. Er det å anbefale å sette inn en annen differential som lar bakhjulene løpe fritt innbyrdes? Er det som er på bilen en fordel? Bruker jo bilen 100% til by/tur. Hvilken diff skal man kjøpe...Summit tilbyr jo ganske mange forskjellige...Er det en relativt enkel jobbå skifte...eller må alt av...hele bakakslingen?


Det er ikke sikkert din er låst 100%, det finnes mange typer sperrer. for best søndags/by bil er nok en senter del som løper fritt innbyrdes å anbefale. men finnes mellomting og kan av og til være gøy å legge igjen 2 svarte spor, men skal du aldri gjøre det, eller har stor motor, så er en frittløpende dif å anbefale

skal du kjøpe fra USA så hør med tjrebert2@comcast.net han har bygget mange senter deler til meg og mange andre her inne
Han vil hjelpe deg med det du trenger og han vil fortelle deg hva du må måle for at han skal kunne bygge deg en som passer din bil og ditt bruk.

Den er lett å skifte ut, og har du sperre får du garantert solgt den her inne :-)

Du finner han også på ebay
http://stores.ebay.com/8-AND-9-INCH-FOR ... 7675.l2563

User avatar
gibbon
Curious
Curious
Posts: 56
Joined: Wed Jan 23, 2013 21:34
Location: Oslo

Re: 9" Bakaksling

Post by gibbon »

Takk for det Grogei.
Ikke 100% sikkert sier du....hvordan får man avgjort om den er låst helt eller ikke?
Står i en 351w med noe opp rundt 400hk. Er eneste grunnen til å ha låst diff at man kan legge doble striper? Kult nok, men det føles litt stivt samt at alt bak må slippe for at det skal hule litt. Hva koster det å få bygget kontra kjøpe ferdig fra f.eks Summit.

grogei
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 1198
Joined: Sun Apr 06, 2008 04:51

Re: 9" Bakaksling

Post by grogei »

Jekk opp bilen på ene siden bak, prøv så å snurre på hjulet, vist du klarer det med mye makt, er den ikke 100% låst.

Han fyren jeg refererer til er som regel billigere en summit, bare å klikk deg inn å sammenligne

Du får bedre grep, når du gir gass med sperre aksel. altså kjappere 0-100

jeg liker best lamell sperre bak, da får du litt av begge delene.

Vist du har lamellsperre i dag, og du føler at bakakslingen jobber i mot deg i rundkjøringer og slikt, så kan det være på tide med oljeskift med lit slip tilsetting

User avatar
gibbon
Curious
Curious
Posts: 56
Joined: Wed Jan 23, 2013 21:34
Location: Oslo

Re: 9" Bakaksling

Post by gibbon »

Lamellsperre...htfk...finnes det en grei måte å sjekke det på? Hadde bilen opp og dro hjulet begge veier og motsatt hjul hang synkront med. Kunne kjenne lite slark/mellomrom mellom hver ny motsatt relasjon...akkurat som om det var et lite mellomrom mellom tannhjulene. Indikerer det noe?

grogei
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 1198
Joined: Sun Apr 06, 2008 04:51

Re: 9" Bakaksling

Post by grogei »

gibbon wrote:Lamellsperre...htfk...finnes det en grei måte å sjekke det på? Hadde bilen opp og dro hjulet begge veier og motsatt hjul hang synkront med. Kunne kjenne lite slark/mellomrom mellom hver ny motsatt relasjon...akkurat som om det var et lite mellomrom mellom tannhjulene. Indikerer det noe?


Du har sperre 100% sikkert. siden dem går samme vei.
http://www.youtube.com/watch?v=ujsxq9WBllU


så er det å finne ut hva type du har. selv synes jeg det er lettere å åpne opp å se.
men se litt på denne, så ser du den siste er slik jeg tenker på.
http://www.youtube.com/watch?v=SZrjPPY5CS4

Ha bilen jekket opp på kun en side og se om du klarer å rotere den for hand

tjrebert2@comcast.net kan dette bedre en meg, og han er like hyggelig som alle jeg har truffe på fra USA, så han hjelper deg så langt han kan
Last edited by grogei on Fri May 24, 2013 20:39, edited 1 time in total.

User avatar
gibbon
Curious
Curious
Posts: 56
Joined: Wed Jan 23, 2013 21:34
Location: Oslo

Re: 9" Bakaksling

Post by gibbon »

Tusen takk:)

Post Reply