Leddet bakaksel til -03 gt

Spørsmål angående bakaksling og mellomaksling poster du her !

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
Trondsundby
Interested
Interested

Leddet bakaksel til -03 gt

Post by Trondsundby »

Hei.
En 03 mod. GT bakaksel er som kjent en forholdsvis "enkel" konstruksjon. Fint for barbieracing (drifting) men for seriøs racing , førstemann rundt banen, er den sjanseløs. Er det ekstremt dyrt å skifte ut denne til en leddet utgave? Og er det grei jobb uten voldsomme ombygginger?

67GT390
Interested
Interested

Re: Leddet bakaksel til -03 gt

Post by 67GT390 »

SVT Cobra ble levert orginalt med IRS (Independent rear suspension). Disse var bolt inn i stede for rak aksel. Flere valgte å bytte denne IRS enheten med GT aksling for bedre rett frem tider. Skal være en meget enkel affære å skifte ut hvis du får tak i en orginal IRS som var tilpasset SVT Cobraen. Bare å søke på Ebay: http://www.ebay.com/itm/2003-2004-Musta ... 0b&vxp=mtr

grogei
Enthusiast
Enthusiast

Post by grogei »

Hei

Jeg har kun gjort dette på 1999 mustang

Selve opphenge var bolt on, måtte også skifte mellomaksel, eksosen, bygge om litt på bremserørene, husker jeg rett, så kuket jeg det til litt på ABS kontaktene, men husker ikke 100% om det var på denne ombyggingen

her er en ganske bra link til en slik jobb http://www.lx.net/jlynch/swapprocedure.html

Trondsundby
Interested
Interested

Post by Trondsundby »

Virker som en ganske stor jobb. Og hele pakka med irs akselen er ikke bare smådeler det heller så jeg. Er det andre måter å oppgradere bakakselen på? ,som hjelper bilen rundt svingen uten å skrike og drite seg ut.

grogei
Enthusiast
Enthusiast

Post by grogei »

http://www.americanmuscle.com/suspensio ... part1.html

Jeg oppgraderer min 2004/65 men coilover, kraftigere stab stag. og panhard stag bak og camber plate i front

Men du kan kjøpe deler til oppgradering, så langt kontoen rekker. men mye handler også om gode dekk.

Trondsundby
Interested
Interested

Post by Trondsundby »

Tror kanskje det er et greit kompromiss. Irs akselen ser jo unektelig forferdelig tung ut.

grogei
Enthusiast
Enthusiast

Post by grogei »

var ca 40 kg på den jeg bygget om. men greit å få litt ekstra vekt bak på mustangen, er for lett i ræva, eller tung i snuten :wink:

Men billigere å sende noen små deler, en en heil IRS over fjorden

Trondsundby
Interested
Interested

Post by Trondsundby »

Ja, det er også et poeng. Finnes sånt hos PP?

Trondsundby
Interested
Interested

Post by Trondsundby »

Mener du da at ris akselen er 40 kg tyngre? Eller veier pakka 40 kg....det er vel ikke mulig.

grogei
Enthusiast
Enthusiast

Post by grogei »

Trondsundby wrote:Mener du da at ris akselen er 40 kg tyngre? Eller veier pakka 40 kg....det er vel ikke mulig.

Hele irs pakka var ca 40 kg tyngre, ser værre ut en hva det er. IRS har mye av alu. går man for IRS så er ikke denne perfekt, så man bør forsterke litt her også

Post Reply