Hjullager tetninger

Spørsmål angående bakaksling og mellomaksling poster du her !

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

68 mustang gt
Interested
Interested

Re: Hjullager tetninger

Post by 68 mustang gt »

litt off topic men reine med d går bra.. :)
Har også kjøpt meg moser hjullager sett til min 9" med 31 splines.
Lurte på kor eg får tak i 2 nye sånne låseringer som ligger utpå hylsa, den som er skrudd fast i enden av bakakslingen. Simringene til moser såg ikke heilt likt ut som den gamle... kan eg bruke den orginale eller må eg kjøpe nytt... vurdere å kjøpe nye uanz :)
Driving a mustang is like possessing a nuclear weapon. Bad things can happen! ;)

68 Mustang GT Fastback
99 Mustang SVT Cobra

Crazy Horse
Interested
Interested

Post by Crazy Horse »

kjøpte disse til min :http://www.summitracing.com/parts/MSR-9750/ (hvis det er de 2 platene med 4 bolthull i hver du mener som er montert bak bremse båndene.)
Simringer trengte jeg ikke til mine moser lagre , da lagrene er tette og lagrene + den ringen innenfor er noe tykkere og bygger lengre innover på akslingen liksom så det ikke er plass til simringen.
1971 Ford Mustang Mach I 468c BBF (Crazy Horse)

68 mustang gt
Interested
Interested

Post by 68 mustang gt »

mustang r-916 wrote:var og sjekket mine orginale moser akslinger,der er o-ringen ytters ut,men om dette har noen praktisk betydning vet ikke jeg.... [-o<

sitte her med akuratt samme dillemma nå :(
skal o-ringen vera ytterst elle innerst?
tror faktisk det har eindel å si med tanke på at lageret har gråvere innering på eine sida i forhold til andre.
Dette med tanke på hvilken side som får størst påkjenning.
Eg meiner at o-ringen skal vere på utsiden, pga den enden er inneringen på lageret gråvere og det er her lageret får mest påkjenning med tanke på press fra hjulet.
Noen som har ett annet synspunkt?
Driving a mustang is like possessing a nuclear weapon. Bad things can happen! ;)

68 Mustang GT Fastback
99 Mustang SVT Cobra

68 mustang gt
Interested
Interested

Post by 68 mustang gt »

68 mustang gt wrote:
mustang r-916 wrote:var og sjekket mine orginale moser akslinger,der er o-ringen ytters ut,men om dette har noen praktisk betydning vet ikke jeg.... [-o<

tror faktisk det har eindel å si med tanke på at lageret har gråvere innering på eine sida i forhold til andre.
Eg meiner at o-ringen skal vere på utsiden, pga den enden er inneringen på lageret gråvere og det er her lageret får mest påkjenning med tanke på press fra hjulet.

Presste på nye lager i dag. O-ringen skal vere INNERST!!!!
Klarte å få lageret heilt av igjen uten skader heldigvis.
Problemet er at konen i enden av inneringen på lageret er forskjellig fra side t side,
så når lageret blei sett på feil vei fekk eg ikke prest lageret så langt inn som det skulle for konen på den enden av lageret hadde for liten vinkel i forhold til konen på drivakselen.

Håpe dette kan spare andre for eindel ekstra arbeid og MYE banning :lol:

68 Mustang GT Fastback
99 Mustang SVT Cobra

mustang r-916
Lifestyler
Lifestyler

Post by mustang r-916 »

68 mustang gt wrote:
68 mustang gt wrote:

Presste på nye lager i dag. O-ringen skal vere INNERST!!!!
Klarte å få lageret heilt av igjen uten skader heldigvis.
Problemet er at konen i enden av inneringen på lageret er forskjellig fra side t side,
så når lageret blei sett på feil vei fekk eg ikke prest lageret så langt inn som det skulle for konen på den enden av lageret hadde for liten vinkel i forhold til konen på drivakselen.

Håpe dette kan spare andre for eindel ekstra arbeid og MYE banning :lol:

Hei...jeg har kjøpt nye moser akslinger og der er o-ringen ytterst...regner med at dette er riktig da jeg har kjøpt 2 sett...

streetracer
Curious
Curious

Post by streetracer »

Gammel tråd men,
Lagrene på dine akslinger står feil vei, er vel dem jeg kjøpte av deg. Lageret har en ekstra tetting mot innerbanen, og den skal inn mot oljen, her står den ut mot hjulet. O-ringen skal være inn mot hylsa med Moser lager. (Håper jeg klarer å presse dem av hele)

Post Reply