Oiljenivå på din bakasel.

Spørsmål angående bakaksling og mellomaksling poster du her !

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
User avatar
sorhaug
Interested
Interested
Posts: 241
Joined: Sat Jul 18, 2009 20:10
Location: Haugesund

Oiljenivå på din bakasel.

Post by sorhaug »

Sitter å kikker i Chilton boka om oljenivåene.

Integral carrier = 2,5 Pints (approx)

Removable carrier = 4,5 Pints (approx)
(exept 289-4v)

Removable carrier = 5 Pints (approx)
(with 289-4v)

Kjekt å ha liggende om man lurer :)

Bruker selv bare 2 liter på min, noen som syns dette blir for lite?
67HT
79Notchback

Loud pipes - save lives!

User avatar
norwmustang
Interested
Interested
Posts: 232
Joined: Fri Feb 18, 2005 01:45
Location: Fredrikstad

Re: Oiljenivå på din bakasel.

Post by norwmustang »

har alltid fyllt til det renner ut av hullet..
1973 Corvette L48

Gamle biler:
1973 Cab 347
1971 HT Grande
1988 GT Cab
1966 HT

User avatar
70ht
Lifestyler
Lifestyler
Posts: 2003
Joined: Fri Dec 31, 2004 00:24
Location: Sandnessjøen
Contact:

Re: Oiljenivå på din bakasel.

Post by 70ht »

Fyllehullet er nivåhullet. Så det skall være opp under kanten av det.
1970 HT
347 stroker, Holley 600, 4R70W med "OptiShift" Baumann electronic control unit, 9"(3,89:1), truetrac locker.
Global West forstilling. Competition Enginering shocks.
Hjemmesiden til bilen min.
http://mustang.roros.net/

User avatar
sorhaug
Interested
Interested
Posts: 241
Joined: Sat Jul 18, 2009 20:10
Location: Haugesund

Re: Oiljenivå på din bakasel.

Post by sorhaug »

er ikke alle hus som har det heller har jeg funnet ut. Den klumpen jeg bruker nå har ikke fylleplugg
67HT
79Notchback

Loud pipes - save lives!

User avatar
bige
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 848
Joined: Tue Apr 24, 2007 10:14
Location: Tjøme

Re: Oiljenivå på din bakasel.

Post by bige »

sorhaug wrote:er ikke alle hus som har det heller har jeg funnet ut. Den klumpen jeg bruker nå har ikke fylleplugg

det er første gang jeg hører om - men såklart alt skal ha en første gang :mrgreen:

User avatar
70ht
Lifestyler
Lifestyler
Posts: 2003
Joined: Fri Dec 31, 2004 00:24
Location: Sandnessjøen
Contact:

Re: Oiljenivå på din bakasel.

Post by 70ht »

sorhaug wrote:er ikke alle hus som har det heller har jeg funnet ut. Den klumpen jeg bruker nå har ikke fylleplugg


Hvordan fyller du på olja da ?

Terje :)
1970 HT
347 stroker, Holley 600, 4R70W med "OptiShift" Baumann electronic control unit, 9"(3,89:1), truetrac locker.
Global West forstilling. Competition Enginering shocks.
Hjemmesiden til bilen min.
http://mustang.roros.net/

User avatar
sorhaug
Interested
Interested
Posts: 241
Joined: Sat Jul 18, 2009 20:10
Location: Haugesund

Re: Oiljenivå på din bakasel.

Post by sorhaug »

Lot vær å montere ene stikkakslingen, så fylte jeg gjennom der via en passe lang slange
67HT
79Notchback

Loud pipes - save lives!

mustang r-916
Lifestyler
Lifestyler
Posts: 1882
Joined: Wed Jan 17, 2007 15:35
Location: Sunde i sula

Re: Oiljenivå på din bakasel.

Post by mustang r-916 »

har og fylt igjennom hullet til luftinga en gang,det går seint...men det går :?

User avatar
429CJ
Fanatic
Fanatic
Posts: 2632
Joined: Thu Oct 14, 2004 14:15
Location: Hønefoss

Re: Oiljenivå på din bakasel.

Post by 429CJ »

Da er det en salig mix av forskjellig komponenter.
Nå husker jeg ikke i farta årstall +/-, men noen hadde påfylling i huset mens andre hadde i klumpen.
Så dersom man mixer litt feil med klump uten hull og hylse uten hull har man ikke påfylling.... #-o
Det er mye som kan ha skjedd med en bil på 30-40 år gitt...
1971 Mach1 429 Cobra Jet "Torill"

1988 Hatchback GT m/T-Top og AOD

In charge of the Norwegian Mustang registry
429cj@norskmustangclub.no
NMC#47

User avatar
sorhaug
Interested
Interested
Posts: 241
Joined: Sat Jul 18, 2009 20:10
Location: Haugesund

Re: Oiljenivå på din bakasel.

Post by sorhaug »

Ja det finnes alltids en løsning, men brukte ikke lang tid på fyllinga tross den seige olja, hadde olja på ei gammal olden flaske med drikke-tut, da var det bare å kneppe flaska sammen så vips der fylte man med overtrykk :)
67HT
79Notchback

Loud pipes - save lives!

Post Reply