De Raskeste Gategodkjente Mustangene ER : :)

Resultater / tider, plasseringer, referat mm.

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

79PaceCar
Interested
Interested

Post by 79PaceCar »

Det bygges 3 foxer i Eiker klubben i vinter, en med pustehjelp...
De to andre blir nok ikke raske til sommeren 2006...for mye jobb/penger å få resten opp å gå! Men det kommer! Det konsentreres om å få bilene på veien igjen, den ene har ikke vært på veien siden 1984! :oops:

87gt50
Curious
Curious

Post by 87gt50 »

MACH1_351CJ wrote:Om ikke å bygge, så kan en kjøpe :roll:
Her er en for fox frelste.
http://www.blocket.se/view/6589323.htm? ... c=1&city=0

Jag ringde numret som står i annonsen, då jag blev nyfiken. Annonsen är registrerad i Malmö, min hemstad, och tyckte det skulle vara underligt att jag missat en sån bil. Mannen som svarade har tydligen även en -73 Cab till salu.
Bilen står i Atlanta, GA, och priset inkluderar frakt, men ej registrering. Tveksamt om den går att registrera i Sverige. Mannen som svarade sa att det var hans sons kompis, och att de inte skulle ta hem den förrän någon köpt den, vilket jag tycker verkar konstigt. Vem köper en "racebil" utan att ha sett den först? Jag frågade om allt möjligt, men allt han visste var att den hade en kortad 9" bakaxel. Inget om hur den var byggd, vad som var gjort med chassie (bur, båge, 4-link...) vad som var gjort med motor och låda... Det skulle vara en 5-växlad låda, men tydligen utbytt, men till vad visste han inte...

Jag tror att det finns betydligt bätte dokumenterade FOX racebilar till salu i USA om man nu skulle vara intresserad av att ta hem en...

mvh

Jocke

Post Reply