MECA -07 , Winternationals. FOXY BOYS goes Meca.

Resultater / tider, plasseringer, referat mm.

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
-86GTStang
Interested
Interested
Posts: 359
Joined: Tue Nov 02, 2004 20:12
Location: STRØMMENmek.

MECA -07 , Winternationals. FOXY BOYS goes Meca.

Post by -86GTStang »

Enda en fin tur til Malmø. :D
Litt uheldig med været, regn på fredag, og MYE vind på lørdag, men tørt.
Søndagen var helt topp.
Hyggerlig helg, med svenske gearheads, og gummirøyk hele dagen..

Fikk kjørt noen runder, og min årets beste ble på svensk mark iår også !
Etter litt clutchjustering, dekktrykk og demperjust. , funka det bra.
Timeslippen og bildene er i samrace med en gateNova, trodde han skulle slå meg... :wink:
Til neste sesong blir det en ny hurtig gearende kasse på meg !
Astro performance T5 type, eller Automat,AOD E etc ...

Grei kjøretur hjem, de 58milene er ikke lange på gode svenske veier.

Image

Image

Image

Image
Last edited by -86GTStang on Sat Sep 22, 2007 16:59, edited 1 time in total.
1990 SSP Notch, 410cid sbf w, Jeff Lawrence racing engines, 4 spd Gforce 101-A. Pump gas, 10,15sec 213 kmt, 1,39sec 60-ft.
Robert it 60ft 1.32 on the rear wheels then after that I was looking at the stars.

User avatar
fox-body
Site Admin
Site Admin
Posts: 861
Joined: Sun Oct 17, 2004 15:16
Location: Hokksund
Contact:

Post by fox-body »

Alltid topp med info når du har vært på tur, -86GTStang. :coool: Ser ikke ut til at det tar slutt på forbedringene på bilen din. Hadde vært artig med litt info om den kassa. :nice:
Morten R. N. - NMC #114

88 GT Convertible
79 Ghia 5.0 Notchback
(93 Ford Thunderbird LX)

http://www.morten.com
http://www.fox-body.com
http://www.amcarforum.no

-86GTStang
Interested
Interested
Posts: 359
Joined: Tue Nov 02, 2004 20:12
Location: STRØMMENmek.

Post by -86GTStang »

Takk for det, Morten. Har vært en frustrerende sesong, iår og mesteparten av fjoråret også. Motoren går som Sat..., men clutch og gear har ikke vært helt på lag.
Har prøvd å ta løs på 4.700rpm med varme "stikki tires" på bane, med da har clutchen sluppet. Med 470fotpund på 4.600rpm, og 1600kg racevekt, er det kanskje mye å forlange fra en enkeltplate disk.
Start rpm på 3500, og 26" hjul, ser ut til å fungere bra.
Min Tremec TKO 600 er ingen hurtig gearer. Må skifte pent og rolig for å få den i 3. gear, hakke tid til det... :?

Den Kassa jeg tenker på er denne:
http://www.astroperformance.com/product ... cts_id/220
1990 SSP Notch, 410cid sbf w, Jeff Lawrence racing engines, 4 spd Gforce 101-A. Pump gas, 10,15sec 213 kmt, 1,39sec 60-ft.
Robert it 60ft 1.32 on the rear wheels then after that I was looking at the stars.

User avatar
slow65
Interested
Interested
Posts: 142
Joined: Sat Jan 29, 2005 12:31
Location: Sørum

Post by slow65 »

Skylder på kassa ja:) Er ikke kusken som har begynt å bli lat?:) Fra spøk til revolver: Det er artig at dere reiser nedover og forsvarer oss normenn og ikke minst at dere holder oss oppdatert. Håper jeg får mulighet til å slå følge nedover neste år!
Keep on racing!
65HT gammel norsk.
289cui med litt MadnessPower...


79 Notch 5.0 prosjekt
79 Hatch 5.0 prosjekt til salgs

User avatar
65HT Sleeper
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 1085
Joined: Sun Nov 26, 2006 18:43
Location: Ler

Post by 65HT Sleeper »

Grattis Trygve!

Ikke for å helle malurt i begeret ,men.. :twisted:
Brumunddal; 1.70 i 60ft, 7.62s, gikk av gassen til 132km/t... :D

Fra spøk til alvor, hvordan er clutchen ved stall på 3000-3500 o\min??
Du har jo moment nok :)

mvh Roar

Winner Ø-Cup :D
Runner Up M-Cup :D
65HT. Boss 302 med 347 Stroker, Jesel beltdrive, 4 trinns Toploader, Zoom clutch, Strangebygd 9", 31 splines, Subframe Connectors, CalTracs, RamAir
68FB Racecar, Boss 460 med 606 Stroker, Tørrsump, Powerglide, rørramme med 12 punkt bur, fallskjerm

-86GTStang
Interested
Interested
Posts: 359
Joined: Tue Nov 02, 2004 20:12
Location: STRØMMENmek.

Ha ha, Malurt i begret, ka fan e d ?

Post by -86GTStang »

Takk for det !
Hmmm, Det er vel bare Kitzbuhl, Hafjell og Vikersundbakken som har like stor helling som Brummundahl sletta... ? :D :lol:
Hørte det var mange som braka ut, og kjørte fort der oppe.
Jada, vogna di går fort den, et rødt oljalyn ! :D

Clutchen ser ut til å holde bra ved 3.500rpm. Som du ser på effektkurven min er det litt Mo Ment der også. Med Alu svinghjul, spinner motoren fort opp i turtall, og d funker bra, sammen med min nye 4.10 utv. ( mindre clutchbelastning.. ) og, plutserlig er det vår igjen, ihhaaaa

Image
1990 SSP Notch, 410cid sbf w, Jeff Lawrence racing engines, 4 spd Gforce 101-A. Pump gas, 10,15sec 213 kmt, 1,39sec 60-ft.
Robert it 60ft 1.32 on the rear wheels then after that I was looking at the stars.

User avatar
65HT Sleeper
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 1085
Joined: Sun Nov 26, 2006 18:43
Location: Ler

Post by 65HT Sleeper »

Ca. 400 ft ved 3500 o\min holder i masssevis d Trygve! :P

Keep on racing Boys & Girls! 8)

Var en tur ute i kveld å la igjen 2 svarte fete striper.. :lol:
65HT. Boss 302 med 347 Stroker, Jesel beltdrive, 4 trinns Toploader, Zoom clutch, Strangebygd 9", 31 splines, Subframe Connectors, CalTracs, RamAir
68FB Racecar, Boss 460 med 606 Stroker, Tørrsump, Powerglide, rørramme med 12 punkt bur, fallskjerm

Post Reply