Cab, og test and tune i Sverige.

Alt annet som er relatert til racing (for Teknisk, husk å benytte gruppen teknisk lenger ned).

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
-86GTStang
Interested
Interested
Posts: 359
Joined: Tue Nov 02, 2004 20:12
Location: STRØMMENmek.

Cab, og test and tune i Sverige.

Post by -86GTStang »

Fra sbf.se :

ET 4.5 Skyddsbåge
Obligatorisk på alla fordon med tid mellan 10,00 (6,40) och 10,99 (6,99) sekunder, samt på alla
cabrioleter i säkerhetskategorin 11,00-13,49 (7,00-8,25) sekunder. Rekommenderas i samtliga fordon.
Se DRT 4.4, 4.10, 4.10.1, 4.10.2 och 10.7.
ET 4.6 Skyddsbur
Skyddsbur obligatorisk i alla fordon snabbare än 10,00 (6,40) sekunder, och på öppna fordon
snabbare än 11,00 (7,00) sekunder.
Fordon snabbare än 10,00 (6,40) sekunder, ska chassibesiktigas vart tredje år. Skyddsburen ska
överensstämma med specifikationer för använd karosstyp.
Fordon som underskrider 8.50 (5,10) sekunder, ska chassiet byggas enligt gällande SFI Specifikationer.
Fordon chassiebesiktade före 2010-01-01 kan vara byggda med avvikande konstruktion.
Se DRT 4.4, 4.11, 4.11.1, 4.11.2, 4.11.3 och 10.7.
Från och med 2013-01-01 ska fordon som underskrider 8.50 (5,10) sekunder, ska chassiet
vara konstruerad/byggd enligt SFI-specifikation.
ET 4.7
1990 SSP Notch, 410cid sbf w, Jeff Lawrence racing engines, 4 spd Gforce 101-A. Pump gas, 10,15sec 213 kmt, 1,39sec 60-ft.
Robert it 60ft 1.32 on the rear wheels then after that I was looking at the stars.

Post Reply