Batteri og belter

Alt annet som er relatert til racing (for Teknisk, husk å benytte gruppen teknisk lenger ned).

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
Mr Fox
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 689
Joined: Mon Nov 27, 2006 23:07
Location: Sunnmøring

Batteri og belter

Post by Mr Fox »

Har vore litt diskusjon om dette på Mustangen min. :?

1980 modell som er flyttegods bil og derfor godkjent med orginale belter i samme farge som interiør.
Desse belta låser kunn ved kollisjon, når du drar hurtig og hart så låser dei ikkje.
Kan eg bli nekta å køyre street legal med desse belta. :?:

Har og montert batteri i koffertrom i eiga kasse med lufting, men er det krav om av/på bryter på utside av bil :?:

User avatar
Mustang95
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 986
Joined: Wed Jan 26, 2005 02:48
Location: Oslo

Re: Batteri og belter

Post by Mustang95 »

Det med med batteri i bagasjen, må du ha bryter på utsiden (cut off).

Samme med belte, de napper i den under sjekken for å se om den stopper. De er relativt strenge, men må ha en standard så det ikke blir mye rart. Vil tru så lenge du kan bevise det med beltene dine på papirer ifra Ford ellerno så vil de slippe deg igjennom.

Jeg vet Richard på Pony Parts er en av dem som tar sjekken på Mustang Speed Week, så kan ta en tlf til han og høre. Kanskje han kan hjelpe med noe om du skulle trenge noe.
1995 Conv V6
1994 Coupe V6 -- 1/4 - 9.99 @ 213.02 (+500rwhp SAE)

"Certified V6 Psychopath"

User avatar
Infected Mushroom
Lifestyler
Lifestyler
Posts: 2137
Joined: Sat Jan 29, 2005 04:29
Location: Stokke
Contact:

Re: Batteri og belter

Post by Infected Mushroom »

Tror ikke det er krav om bryter på utsiden av bilen ved batteri i bagasjen på Street Legal, skal ikke si sikkert, men det er jo tross alt en gateregistrert bil det er snakk om, der er det vel ikke noe krav til det? Kjenner og mange som har batt i bagasjen, men de har alltid deltatt på SL uten spørsmål om utvendig eller innvendig bryter. Men det kan jo og være at enkelte er litt slepphendte ved sjekk, men jeg tror ikke alle tekniske funksjonærer i alle løp er det.
Ponnyklubben
1965 HT
1965 Fastback

User avatar
valvmustang
Interested
Interested
Posts: 186
Joined: Sat Oct 01, 2005 23:02
Location: Stokkøya
Contact:

Re: Batteri og belter

Post by valvmustang »

Det er jo noen biler som har batteri i bagasjerom originalt, jeg hadde blitt ganske sur hvis jeg måtte montert utvendig bryter på en slik for å få lov til å kjøre Street Legal
Så lenge det står FORD i grillen er jeg ikke så nøye på hvilken bil jeg har
Right now: `65HT, 289 Twin Turbo 4spd MT - '01 F-250 6,8 V10 - `71 17m Turnier RS 2,8 - `93 Taurus GL 3,8 - NMC # 451

User avatar
Mustang95
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 986
Joined: Wed Jan 26, 2005 02:48
Location: Oslo

Re: Batteri og belter

Post by Mustang95 »

Her er reglene for Street Legal, og står ingenting om batteri baki

http://bilsport.no/uploads/620_teknisk_ ... egal12.pdf

Men går jeg inn på generelle tekninske bestemmeler
http://bilsport.no/uploads/614_generell ... lser15.pdf

Står dette: "8.3 Hovedstrømbryter
Hovedstrømbryter er obligatorisk når batteriet er montert på
uoriginal plass.

Den skal monteres lett synlig bakerst på bilen slik at en person
utenfor bilen har lett tilgang til denne. Tenningsstrømmen skal brytes
uavhengig av type tenningssystem.
Bryteren skal være merket med en blå triangel og et lyn.
Den skal tydelig merkes med ”on” og ”off” stilling."
1995 Conv V6
1994 Coupe V6 -- 1/4 - 9.99 @ 213.02 (+500rwhp SAE)

"Certified V6 Psychopath"

User avatar
Infected Mushroom
Lifestyler
Lifestyler
Posts: 2137
Joined: Sat Jan 29, 2005 04:29
Location: Stokke
Contact:

Re: Batteri og belter

Post by Infected Mushroom »

Da er det vel mange blant teknisk som ser gjennom fingrene på akkurat det punktet der.
Ponnyklubben
1965 HT
1965 Fastback

User avatar
Mustang95
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 986
Joined: Wed Jan 26, 2005 02:48
Location: Oslo

Re: Batteri og belter

Post by Mustang95 »

Mye mulig, eller så gjelder ikke "Generelle regler" for Street Legal, vet ikke.
1995 Conv V6
1994 Coupe V6 -- 1/4 - 9.99 @ 213.02 (+500rwhp SAE)

"Certified V6 Psychopath"

User avatar
65HT Sleeper
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 1085
Joined: Sun Nov 26, 2006 18:43
Location: Ler

Re: Batteri og belter

Post by 65HT Sleeper »

Generelle regler er ment for deltagelse i Dragracing ja! Altså på lukket bane.
Bryter for batteri er ikke et must for SL!
65HT. Boss 302 med 347 Stroker, Jesel beltdrive, 4 trinns Toploader, Zoom clutch, Strangebygd 9", 31 splines, Subframe Connectors, CalTracs, RamAir
68FB Racecar, Boss 460 med 606 Stroker, Tørrsump, Powerglide, rørramme med 12 punkt bur, fallskjerm

Mr Fox
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 689
Joined: Mon Nov 27, 2006 23:07
Location: Sunnmøring

Re: Batteri og belter

Post by Mr Fox »

Takker for svar.

Har fått sjekka opp litt, og det er ikkje krav om utvendig bryter i street legal
Belta mine som er 3 punkts vil og bli godtatt fordi bilen er godkjent med dei.

Har plan om å ta ut heile interiøret i vinter så då blir det nok 2 brytere for min del.
1 utvendig pluss 1bryter som eg kan betjene frå førersete.

User avatar
Mustang95
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 986
Joined: Wed Jan 26, 2005 02:48
Location: Oslo

Re: Batteri og belter

Post by Mustang95 »

Innvending bryter er nøkkelen/tenninga, eller tar jeg feil der?
1995 Conv V6
1994 Coupe V6 -- 1/4 - 9.99 @ 213.02 (+500rwhp SAE)

"Certified V6 Psychopath"

Post Reply