Bakakselhavari i 125kmt : (

Alt annet som er relatert til racing (for Teknisk, husk å benytte gruppen teknisk lenger ned).

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
-86GTStang
Interested
Interested

Bakakselhavari i 125kmt : (

Post by -86GTStang »

:shock: :? Men, det går som oftes bra, gjør det ikke ?

Pinnebolten til Diffrensialen knakk trolig i starten, og delte seg i 3 deler, en av dem låste hjula til slutt, i ca 125kmt :

http://www.youtube.com/watch?v=nJde2F49FWY

Image

Mye brems med låste 275 dekk på klistra bane !
Vi fikk bilen tilbake i depoet, og etter 5 timer skruing, var Foxen kjørbar igjen.
STOR takk til Joakim som satte igang delefremskaffelsen,og hans bror og Patric for lån av deler :D
Patric hadde en 2.73 utveksling liggende, og kjørte hjem og hentet den. Joakim ringte til sin samboer som skaffet dooleys,og hans bror kjørte hjem (30min hver vei ) og hentet en diff som tilhører hans Thunderbird.
Kompressor, muttertrekker og div annet fikk jeg låne hos Stockfolket, OG VIPPS, 57mil hjem gikk som på skinner, med mine stikkaksler, lagre og shims. Eivind og Andre fikk også hjelpe til litt, oljehandel og håndtlangere, samt kjøring av dooleys tauebil, Takker :D

Så, hva har man lært, 500hk tar på drivlinja etter mange starter på god bane... STOR oppgradering i vinter !
Ps, litt synd at det gikk som det gikk, hadde 0.001 i reaksjonstid, og han jeg kjørte mot kjørte breakout..
Last edited by -86GTStang on Wed Oct 01, 2008 10:41, edited 3 times in total.
1990 SSP Notch, 410cid sbf w, Jeff Lawrence racing engines, 4 spd Gforce 101-A. Pump gas, 10,15sec 213 kmt, 1,39sec 60-ft.
Robert it 60ft 1.32 on the rear wheels then after that I was looking at the stars.

Mr Fox
Enthusiast
Enthusiast

Post by Mr Fox »

Du retta den sladden fint :lol: :lol: Det kunne lett ha blitt litt bank på karroseriet og :shock:

kim 65 ht evensen
Interested
Interested

Post by kim 65 ht evensen »

Huff da Trygve dette var bråstopp :o
65 ht 302 ford racing....... 5speed 3.00 .. The green team..
. Street legal racer...
66 Cab .......68 FB.... 69 FB.....:)

-86GTStang
Interested
Interested

Post by -86GTStang »

Mr Fox wrote:Du retta den sladden fint :lol: :lol: Det kunne lett ha blitt litt bank på karroseriet og :shock:
Takk for det. Bremsing, ratting og mye dekkskriking inne i bilen. Tenkte at fronten må jeg iallefall bytte, mulig intercoolern også ryker... Tiden gikk sakte, når guardrailsen kom nærmere og nærmere. Satt å venta på en kjempesmell som heldigvis ikke kom...
Attachments
MaxMekker og doningen.
MaxMekker og doningen.
1990 SSP Notch, 410cid sbf w, Jeff Lawrence racing engines, 4 spd Gforce 101-A. Pump gas, 10,15sec 213 kmt, 1,39sec 60-ft.
Robert it 60ft 1.32 on the rear wheels then after that I was looking at the stars.

-86GTStang
Interested
Interested

Post by -86GTStang »

kim 65 ht evensen wrote:Huff da Trygve dette var bråstopp :o

.. Ja, det skrubba godt, og man hører faktisk smellet når bakakslingen går i stå ! Fikk høre at Chevy anbefaler å bytte denne bolten i diffen hvert år. Hos Ford motorsport finnes den ikke som del, hverken i innstallasjonskitt for utvekslingsbytte, eller clutchkit :? Min var 2 år gammel, og lettere jult opp.
Attachments
Gnomen som ødelegger i bakakslen
Gnomen som ødelegger i bakakslen

MACH1_351CJ
Enthusiast
Enthusiast

Post by MACH1_351CJ »

Det var bra det ikke skjedde nærmere mål.
Da hadde farten vært høyere og dermed kanskje den railen hadde kommet raskere mot deg.... :shock:
Ambition is a dream with a V8 engine.

-86GTStang
Interested
Interested

Post by -86GTStang »

MACH1_351CJ wrote:Det var bra det ikke skjedde nærmere mål.
Da hadde farten vært høyere og dermed kanskje den railen hadde kommet raskere mot deg.... :shock:
Ja, huffa a meg, og hva med en smal landsveg, såkalt street legal racing, sporet asfalt og masse lysstolper... Kjørte jo 7 friske drag i Gøteborg, med 191kmt i sluttfart.
Men, det var jo brei flyplass, og bare gress rundt.
Redningsmannen på Meca trodde bilen skulle gå på taket, og på en bedre video, ser man at høyre bakhjul er godt over bakken når bilen seiler sideveis.

fox-body
Site Admin
Site Admin

Post by fox-body »

Hell i uhell det der Trygve. Kjedelig slutt på en bra sesong.

Du må få kastet ut den Gnomen fra bakakselen før du bytter innmat. :ali:
Morten R. N. - NMC #114

88 GT Convertible
79 Ghia 5.0 Notchback
(93 Ford Thunderbird LX)

http://www.morten.com
http://www.fox-body.com
http://www.amcarforum.no

-86GTStang
Interested
Interested

Post by -86GTStang »

fox-body wrote:Hell i uhell det der Trygve. Kjedelig slutt på en bra sesong.

Du må få kastet ut den Gnomen fra bakakselen før du bytter innmat. :ali:
.. Ha ha, ja han MÅ ut ! Summit får endel av mine sparepenger, igjen, denne vintern :lol: Nye kraftige greier må på plass. Føler meg ganske heldig , som du sier Morten. En lærer så lenge man lever.

65HT Sleeper
Enthusiast
Enthusiast

Post by 65HT Sleeper »

Sparepenger er til for(d) å brukes Trygve :lol:
65HT. Boss 302 med 347 Stroker, Jesel beltdrive, 4 trinns Toploader, Zoom clutch, Strangebygd 9", 31 splines, Subframe Connectors, CalTracs, RamAir
68FB Racecar, Boss 460 med 606 Stroker, Tørrsump, Powerglide, rørramme med 12 punkt bur, fallskjerm

-86GTStang
Interested
Interested

Post by -86GTStang »

65HT Sleeper wrote:Sparepenger er til for(d) å brukes Trygve :lol:
He he, ja det e bare tull å samle peng til alderdommen. Da sitt man jo bare der å glor allikavel. ProStockern er parkert, og gearhanda skjelver.. Valium GT , og Detroit Locker fra våre venner på Summit R. pluss en del annet til 8.8 akslen. Blir en 3.73 utv igjen, og 26" Racemasterdekk.

daffen
Interested
Interested

Re: Bakakselhavari i 125kmt : (

Post by daffen »

-86GTStang wrote::shock: :? Men, det går som oftes bra, gjør det ikke ?

Pinnebolten til Diffrensialen knakk trolig i starten, og delte seg i 3 deler, en av dem låste hjula til slutt, i ca 125kmt :

http://www.youtube.com/watch?v=nJde2F49FWY

Image

Mye brems med låste 275 dekk på klistra bane !
Vi fikk bilen tilbake i depoet, og etter 5 timer skruing, var Foxen kjørbar igjen.
STOR takk til Joakim som satte igang delefremskaffelsen,og hans bror og Patric for lån av deler :D
Patric hadde en 2.73 utveksling liggende, og kjørte hjem og hentet den. Joakim ringte til sin samboer som skaffet dooleys,og hans bror kjørte hjem (30min hver vei ) og hentet en diff som tilhører hans Thunderbird.
Kompressor, muttertrekker og div annet fikk jeg låne hos Stockfolket, OG VIPPS, 57mil hjem gikk som på skinner, med mine stikkaksler, lagre og shims. Eivind og Andre fikk også hjelpe til litt, oljehandel og håndtlangere, samt kjøring av dooleys tauebil, Takker :D

Så, hva har man lært, 500hk tar på drivlinja etter mange starter på god bane... STOR oppgradering i vinter !
Ps, litt synd at det gikk som det gikk, hadde 0.001 i reaksjonstid, og han jeg kjørte mot kjørte breakout..

Shitt !! Så skummelt ut ja, hehe. Bra med dyktig sjåfør da !!!
Attachments
Min nye ;-)
Min nye ;-)

Post Reply