Bur til drag racing..

Alt annet som er relatert til racing (for Teknisk, husk å benytte gruppen teknisk lenger ned).

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
Trones...
Curious
Curious

Bur til drag racing..

Post by Trones... »

Hei folkens.
Trenger hjelp med rør dim. for å bygge et bur i mustangen som vil bli godkjent for ET drag.
blir ikke klok av NBF sine sider så prøver her, da det er sikkert mange som har bygget bur her før.

Ser også at enkelte bruker en stål kvalitet som heter noe som cromemoley eller lignene?
regner med at det er lettere og like god stålkvalitet, så at man får det godkjent.

Skal bygge et helbur.

håper noen kan hjelpe meg her :D

rg372
Enthusiast
Enthusiast

Re: Bur til drag racing..

Post by rg372 »

Har et 10 pkt`s bur fra Chris Alston Chassisworks i stål liggendes, som gjerne avhendes til fornuftig pris da prosjektet er skrinlagt i sin opprinnelige form....
Tlf: 90888204
Mail: rg390@hotmail.com, evnt: ronny@sarpsborgmotor.no

Trones...
Curious
Curious

Post by Trones... »

Hei og takk for sist :)
Ja har jo belter og stoler fra deg, så kansje jeg må handle bur å :D
Men vil det passe i min 97 mod. cobra?
Kan du sende noen bilder av det på mailen min: xr4icossi@gmail.com

rg372
Enthusiast
Enthusiast

Post by rg372 »

Passer og passer, dette er jo egentlig bare en jævlig tung pakke med rør som må bygges inn i bilen din..... det som er viktig er jo rørdiameter i riktig tykkelse for at du skal få det godkjent. Er ikke sikker men tror det må sveises med tig, eller i hvertfall ikke slipes på sveisene....(er på gyngende grunn her nå :wink: )

Hvis du logger på www.cachassisworks.com så ser du under "roll cages" og finner 8-point roll bar(tok visst litt i her tidligere....)#7001.
Det er dette jeg har. Du vil ikke ha bruk for de støttene som går bakover, da de er beregnet på sedankarosserier...Du må ha noen som er tilpasset takprofilen din.

Richard på Pony Parts har litt styring på regelboka når det gjelder godstykkelser og slikt...Det er jo også svært viktig og vite hvor fort du skal kjøre, slik at du ikke bygger inn mer vekt og rør enn nødvendig!

Chrommoly er en del dyrere, men vekt og spare!
Tlf: 90888204
Mail: rg390@hotmail.com, evnt: ronny@sarpsborgmotor.no

65HT Sleeper
Enthusiast
Enthusiast

Post by 65HT Sleeper »

Nye regler på dette med bur og godkjenning av ET kom jo nylig selvsagt!
Bur kommer jo inn i bildet ved ET kjøring under 11.50.

Godsdiameter MÅ være på 1 5/8". Godstykkelse MÅ være 3mm. TIG sveising foretrekkes.
Mange gamle bur har jo mindre diameter...
Chromemoly stål kvalitet gjelder generelt for de raskeste klassene med ET under 8.5s
Har du "gammelt" bur godkjent for ned til ET 7.5s, vil dette buret være godkjent til 8.5s etter 2013 hvis man har rør på 1 5/8"..

Se http://bilsport.no/uploads/614_generell ... elser1.pdf
65HT. Boss 302 med 347 Stroker, Jesel beltdrive, 4 trinns Toploader, Zoom clutch, Strangebygd 9", 31 splines, Subframe Connectors, CalTracs, RamAir
68FB Racecar, Boss 460 med 606 Stroker, Tørrsump, Powerglide, rørramme med 12 punkt bur, fallskjerm

Post Reply