Grease bærearmene

Har du tekniske spørsmål så legg ut ditt spørsmål her !

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
Infected Mushroom
Lifestyler
Lifestyler

Grease bærearmene

Post by Infected Mushroom »

Etter å ha bytta nedre bærearmene atter engang, lurer jeg på hvordan jeg skal få greasen forbi kula og opp i gummibelgen. De første bærearmene jeg hadde (kjøpt i '99) hadde jeg ingen problemer med å få greaset fullt opp. Disse ble byttet ut ved en feil ifjor, jeg hadde slark i forstillinga og trodde det var nedre bærearmer, men det var det jo selvsagt ikke, dermed ble fullt brukbare bærearmer bytta ut med nye, som sleit seg ut på mindre enn ett år. Det var ett problem på disse, uansett hvor mye jeg pumpa på, så fikk jeg ikke greasen opp i gummibelgen, untatt når dem var slitt selvsagt. Greasen bare tyter ut på undersiden av armen.

Fikk jo selvsagt nye bærearmer av PP, men nå er det samme problem igjen, får ikke pumpa greasen opp i belgen. Trym foreslo jeg kunne kjøre litt med den for å løse ting litt opp, men etter å ha kjørt til og fra Halden, er de fortsatt like trange. Nå er jeg redd de igjen skal slites ut lenge før tida og at jeg må drive å bytte bærearmer oftere enn jeg skifter sokker.

Noen som har hatt samme problem?

Det skal da ikke være slik at man må kjøre en viss distanse med dem før man fyller i grease, det var ikke slik med de gamle fra '99. Disse var forøvrig en annen type enn de to siste, de nye jeg har, samt de forrige, er av Scott Drake.
Ponnyklubben
1965 HT
1965 Fastback

Post Reply