Subframe Connectors

Har du tekniske spørsmål så legg ut ditt spørsmål her !

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
kaptein
Curious
Curious
Posts: 84
Joined: Wed Nov 13, 2013 08:41

Subframe Connectors

Post by kaptein »

Hei,

har noen montert subframe connectors?
Skal ha bilen på snurra snart, og vurderer å sette på et par.
Cab'en er jo ikke kjent for å være de stiveste :|

Ser det er forskjellige typer, og at Global West har rør istedet for firkant stål.
Erfaringer mottas med takk :)

Annet som bør vurderes når bilen først er opp-ned?

:)
StianL
69 Convertible - 351c 4v - FMX- 9"
Porsgrunn

User avatar
67GT390
Interested
Interested
Posts: 177
Joined: Sun Dec 16, 2007 09:56
Location: Orstad (Rogaland)

Re: Subframe Connectors

Post by 67GT390 »

Har selv hatt en 69 cab. med 351 w. Hadde ikke subframe connectors på den. Ja, den var myk, men om jeg hadde hatt connectors tviler jeg på den hadde blitt noe racer. En cab. skal brukes til cruising.
For å ta den helt ut... Alle gamle mustanger er noe herk i svinger i forhold til nyere Europeiske biler. Så hvorfor prøve? Kos deg med bilen slik den er.

User avatar
sigheri
Interested
Interested
Posts: 264
Joined: Wed Apr 18, 2007 12:05
Location: Sandnessjøen

Re: Subframe Connectors

Post by sigheri »

Har av slik rør type.
Er godt fornøyd. Stiv som en påle.
Men har også tykkere stabstag både foran og bak.

Hadde bare et bilde på pc`n.

Image
68 Ford Mustang HT -390FE/C6/9"detroitlocker

Crazy Horse
Interested
Interested
Posts: 217
Joined: Sun Apr 05, 2009 09:44
Location: Haugesund

Re: Subframe Connectors

Post by Crazy Horse »

samma her :)
Attachments
DSC_0007 - Copy.JPG
DSC_0020 - Copy.JPG
1971 Ford Mustang Mach I 468c BBF (Crazy Horse)

Lars
Curious
Curious
Posts: 28
Joined: Sat Sep 17, 2011 01:34

Re: Subframe Connectors

Post by Lars »

Har montert SFC fra TCP på min 67-cab, og det fungerer bra. Anbefaler at det monteres med kryss i tillegg, da det nok er dette som bidrar mest til at bilen blir stivere.

grogei
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 1198
Joined: Sun Apr 06, 2008 04:51

Re: Subframe Connectors

Post by grogei »

Jeg har hadd det på alle mine, cab er faktisk litt stivere i dørken, en alle andre, det jeg har sett mye av, er vridning på innerskjerm og støtdemper tårn, monterer man laser på støtdempertårnene og kjører litt, vil man se hvor mye dem vrir seg, så anbefaler deg også å stive av der.

User avatar
Ottesen
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 823
Joined: Sun Oct 24, 2004 16:23
Location: Østfold,Sarpsborg

Re: Subframe Connectors

Post by Ottesen »

Er ikke noe å vurdere, få det på :)
82 Mustang Gt
308 med 280/290 kam,Trick flow tw170 topper, Scorpion rockers, Speed-Pro Hypereutectic stempler,Accel/Malloy tenning,
Quick fuel hr gasser/Weiand Stealth innsug, 8'8 osv osv

v8lover
Curious
Curious
Posts: 9
Joined: Tue Mar 10, 2015 11:47

Re: Subframe Connectors

Post by v8lover »

Noen erfaringer med EU kontroll og subframeconnector ikke noe problem
Gjør vel det jeg og

User avatar
Infected Mushroom
Lifestyler
Lifestyler
Posts: 2137
Joined: Sat Jan 29, 2005 04:29
Location: Stokke
Contact:

Re: Subframe Connectors

Post by Infected Mushroom »

Det er fullt lovlig å montere/sveise på subframes på mustang, da de er et tillegg til eksisterende konstruksjon. Om du skal erstatte orginal konstruksjon med noe annet, da må du søke først. Fikk ihvertfall det svaret da jeg viste min hos BT ifjor. Har alltid tidligere hørt at man kun kan bolte fast og ikke sveise, men det er altså feil.
Ponnyklubben
1965 HT
1965 Fastback

Post Reply