Svinghjul. 4,6

Har du tekniske spørsmål så legg ut ditt spørsmål her !

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
Trondsundby
Interested
Interested
Posts: 141
Joined: Wed Mar 19, 2014 18:49
Location: Nøtterøy

Svinghjul. 4,6

Post by Trondsundby »

Har en 03 GT med automat. Tatt ut automaten for å montere en T-56. På den gamle startkransen og på motorens bakside er det 6 hull, men svinghjulet har 8 bolter... Svinghjul og girkasse er fra 03 Cobra, skal det være ulike innfestninger på en vanlig 4,6 og en Cobra 4,6?
Hvordan er det med en 03 GT med manuell, hvor mange boltre har den?

Zundby

User avatar
KBakken
Curious
Curious
Posts: 5
Joined: Tue Dec 21, 2010 12:56
Location: Ørland

Re: Svinghjul. 4,6

Post by KBakken »

Mener forskjellen er mellom de to motor fabrikkene (Romeo= 6 bolter, Windsor= 8 bolter.) Skal vel gå greit å finne svinghjul til Romeo 4.6l med 6 bolter. Boltsirkelen, og senterhullet er likt som på de "gamle" SB Ford motorene, men de nye har mindre hull (tynnere bolter. 10mm mot 7/16").

Trondsundby
Interested
Interested
Posts: 141
Joined: Wed Mar 19, 2014 18:49
Location: Nøtterøy

Re: Svinghjul. 4,6

Post by Trondsundby »

Nytt svinghjul underveis.

trondsundby71
Curious
Curious
Posts: 9
Joined: Tue May 24, 2016 18:49

Re: Svinghjul. 4,6

Post by trondsundby71 »

Alt montert sammen, men vanskelig å fri ut med clutch. Enda jeg har en sinterclutch som er tynnere en den originale fra Cobra. Kan det være at svinghjulet til standard 6 bolt 4,6 er tykkere en 8 bolt Cobra svinghjul? Slik at lamellen får for lite plass... såvidt jeg vet vare det vel bare Cobra som kom med T56. På den måten at svinghjul til 4,6 med T5 er tykkere en 4,6 Cobra med T56... Om noen skjønner hva jeg mener...

Post Reply