Min første og nye mustang

Legg ut bildene av din bil eller andre Mustanger.

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

2.8i TIC
Curious
Curious

Min første og nye mustang

Post by 2.8i TIC »

Et par bilder av min nye bil!
2005 Mustan GT. En eiers bil og gått 60000km.

Image
Image

T-K
Interested
Interested

Re: Min første og nye mustang

Post by T-K »

Gratulerer =D> ...rett på "ny" Mustang med en gang :D

Ser fin ut, liker rødt interiør. Har selv en 05 GT, rundet akkurat 5000 miles:)

Kos deg med bilen og nyt den, og det finnes ALT til disse bilene om man ønsker og oppgradere =P~

Ragtop
Enthusiast
Enthusiast

Post by Ragtop »

Den så virkelig fin ut! Jeg må si at jeg vurderer å bytte ut det gamle 69 "øket" med noe mer moderne... jeg begynner muligens å bli litt vel sedat på mine gamle dager. Kos deg med den nye vogna, det er det viktigste. Det er mange veier til den gode følelsen bak rattet (den som varer en stund) :wink:
[[[______o______]]]

69 convertible

2.8i TIC
Curious
Curious

Post by 2.8i TIC »

Takk!:)
Ja jeg gikk rett på en "ny" en, grunnen til det er muligheten for modifisering, man får jo alt mulig deler til de, bolt on..
Planen er registrering og skilt iløpet av sommeren, da kan modifiseringa begynne.
Det som jeg er ganske så fornøyd med er at denne blir registrert på vanlig grunnlag!

T-K
Interested
Interested

Post by T-K »

Det er jo helt fantastisk om du kommer deg unna §1-15 :)

Hvilket land importerte du ifra?....og hvilken dokumentasjon har den som gjør at du slipper §1-15?

Hold oss gjerne oppdatert ifb.med visning osv.....spennende! :D

2.8i TIC
Curious
Curious

Post by 2.8i TIC »

Jeg har fått klarsignal ifra samtlige trafikkstasjoner jeg har snakka med, samt han som er best på amcar import på BT i drammen. At biler som er reigstrert på vanlig måte i et annet EØS land, skal godkjennes på vanlig måte her i Norge. Det forutsetter at bilen er orginal, er det modifikasjoner kan de også godkjennes, men da må det være dokumentert godkjent i eøs landet den er godkjent i.

Min bil fant jeg i England, er solgt ny i England og kun hatt en eier..
Min bil kommer kun med engelske V5 registreringsdokument, det viser at bilen ikke har noen modifikasjoner, og er orginal.
Det har visst heller ingenting å si om verken CO2 nivå eller støymåling er dokumentert der bilen kommer fra, da bilene også der er tolla inn på utregning av motorstørrelse.

mzziaz
Curious
Curious

Re: Sv: Min første og nye mustang

Post by mzziaz »

Kult!

Hvor mye regner du med at du må ut med i engangsavgift?

T-K
Interested
Interested

Post by T-K »

2.8i TIC wrote:Jeg har fått klarsignal ifra samtlige trafikkstasjoner jeg har snakka med, samt han som er best på amcar import på BT i drammen. At biler som er reigstrert på vanlig måte i et annet EØS land, skal godkjennes på vanlig måte her i Norge. Det forutsetter at bilen er orginal, er det modifikasjoner kan de også godkjennes, men da må det være dokumentert godkjent i eøs landet den er godkjent i.

Min bil fant jeg i England, er solgt ny i England og kun hatt en eier..
Min bil kommer kun med engelske V5 registreringsdokument, det viser at bilen ikke har noen modifikasjoner, og er orginal.
Det har visst heller ingenting å si om verken CO2 nivå eller støymåling er dokumentert der bilen kommer fra, da bilene også der er tolla inn på utregning av motorstørrelse.

Høres bra ut! Pris-differansen kontra og ta bilen fra USA er vel ikke større enn at det er verdt og slippe §1-15. I tillegg kommer jo bilen ferdig konvertert med tanke på lysene, og det er veldig greit!

2.8i TIC
Curious
Curious

Post by 2.8i TIC »

Prisen ser ut til å bli omtrent det samme som om man henter fra usa. Jeg har tenkt det slik at de som har mustang i england, som er en sjelden bil der borte også. Mest sannsynlig er noen som er over middels interessert i bil, og har dermed da tatt vare på bilen.
Plus at jeg betaler 350,- for en flybillett bort og 30 min med tog for å se bilen. Kontra 10-15 timer i fly til usa.

Det er min tankegang hvertfall.
Og får min del var det avgjørende å få en bil på vanlig grunnlag!

Ja den er klar med konvertering av lysa ja.:)

2.8i TIC
Curious
Curious

Post by 2.8i TIC »

På vei hjem.:)
Image
Image

Karmann
Interested
Interested

Post by Karmann »

Ang lys så er du sikkert klar over at i England har de aller fleste biler spesielle lykter for venstrekjøring. De kaster lyset høyere opp på venstre siden på nærlys i motsetning til her. Dette er ikke SV spesielt glad i.
'67 Fastback 390 S-code, 527 FE, T-56 Magnum 6-speed, TCP power r&p

T-K
Interested
Interested

Post by T-K »

Han nevner at bilen har papirer på at den ikke er ombygd, men er original ( med unntak av lysbestemmelser på blink etc. )
Denne ser ut til og være konvertert slik som kravet er i Sverige, med sideblinkers og muligens tåkelys. Jeg ser den har oransje parklysglass nede, usikker på om England har krav til hvitt parklys, og tillater rødt sidemarkeringslys bak. ( Hvilket de ikke gjør i Norge )

Om den ikke har borret inn ekstra pære i hovedlykten til parklys da , men frontlyktene ser helt original ut på bildet.

Har bilen vært registrert i USA før den ble solgt til England? Jeg er fortsatt spent på dette og komme seg utenom 1-15, siden Mustang som aldri har vært typegodkjent i Europa, blir godkjent på "unntak" i alle EU land bare lysene blir bygd om, dvs. at de mangler fortsatt typegodkjenningspapirer og nødvendig dokumentasjon fra godkjent labratorium. Reglene er så forvirrende at det er vanskelig og sette seg inn i alt.

Men jeg håper du har rett, og synest at det er rart at flere ikke har gjort det slik, da det begynner og bli en del nyere Mustang her i Norge på skilt nå.

God tur hjem i din flotte nye Mustang!:)

Post Reply