Spenningsregulator.

Spørsmål relatert til det elektriske på Mustang

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
mustmach
Curious
Curious
Posts: 30
Joined: Wed Oct 11, 2006 11:48

Spenningsregulator.

Post by mustmach »

Holder på å pusle sammen mustangen min som er en 73 mod og har noe jeg lurer på, spenningsregulatoren blir veldig varm når motoren står og går. Det er spesielt på baksiden der ledningene fra dynamo går inn. Voltmeteret viser fra cirka 13,5 til 15 volt så det skulle vel være greit. Har prøvd å bytte til en annen regulator men det blir det samme på den. Så spørsmålet blir da om den skal bli så varm?

User avatar
70ht
Lifestyler
Lifestyler
Posts: 2003
Joined: Fri Dec 31, 2004 00:24
Location: Sandnessjøen
Contact:

Re: Spenningsregulator.

Post by 70ht »

Hvis du har den orginale mekaniske regulatoren. Så vil du se en eller to motstander som står på baksiden. Disse vil bli rimelig varm under bruk.

Terje :)
1970 HT
347 stroker, Holley 600, 4R70W med "OptiShift" Baumann electronic control unit, 9"(3,89:1), truetrac locker.
Global West forstilling. Competition Enginering shocks.
Hjemmesiden til bilen min.
http://mustang.roros.net/

mustmach
Curious
Curious
Posts: 30
Joined: Wed Oct 11, 2006 11:48

Re: Spenningsregulator.

Post by mustmach »

Nei begge regulatorene jeg har liggende har ikke motstandere på baksiden.

User avatar
70ht
Lifestyler
Lifestyler
Posts: 2003
Joined: Fri Dec 31, 2004 00:24
Location: Sandnessjøen
Contact:

Re: Spenningsregulator.

Post by 70ht »

Da har du av den elektroniske utgaven da. Disse har jeg ikke vært å kjent noe på da, de biler med slike jeg har fikkla på har hatt ok lading å dermed ikke problem. Så der har jeg ikke noe å hjelpe til med.

Terje :)
1970 HT
347 stroker, Holley 600, 4R70W med "OptiShift" Baumann electronic control unit, 9"(3,89:1), truetrac locker.
Global West forstilling. Competition Enginering shocks.
Hjemmesiden til bilen min.
http://mustang.roros.net/

Post Reply