Tenningsbryter

Spørsmål relatert til det elektriske på Mustang

Moderators: 429CJ, abba, fox-body

Post Reply
User avatar
OlaA
Curious
Curious
Posts: 97
Joined: Tue Aug 03, 2010 23:22
Location: Ottestad

Tenningsbryter

Post by OlaA » Tue Nov 05, 2013 20:01

Jeg var ute å kjørte en tur i høstmørket og vel hjemme igjen skulle bilen stoppes men ... neida ikke pokker om det fungerte !
Nøkkel kunne vris rundt i låsen,slik det skal være, men motoren døde ikke ? Etter litt "nøkkeljobb" stoppet motor.
Regner med at dette skyldes kontaktproblem.Bytte tenningslås eller holder det med VD40 :)
Mvh OlaA
1969 Mustang Mach 1
-_-_-_-_-_

Assumption is the mother of all fuckups

User avatar
67GT390
Interested
Interested
Posts: 177
Joined: Sun Dec 16, 2007 09:56
Location: Orstad (Rogaland)

Re: Tenningsbryter

Post by 67GT390 » Tue Nov 05, 2013 20:50

Det er verd å åpne og forsøke å pusse opp den gamle låsen du har. Veldig enkelt system. Det er todelt. Selve låsesylinderen er for seg selv, og den elektriske kontakten sitter bak den igjen.
Så om du må skifte noe, slipper du å skifte selve tenningslåsen.

User avatar
OlaA
Curious
Curious
Posts: 97
Joined: Tue Aug 03, 2010 23:22
Location: Ottestad

Re: Tenningsbryter

Post by OlaA » Sat Nov 09, 2013 00:09

67GT390 wrote:Det er verd å åpne og forsøke å pusse opp den gamle låsen du har. Veldig enkelt system. Det er todelt. Selve låsesylinderen er for seg selv, og den elektriske kontakten sitter bak den igjen.
Så om du må skifte noe, slipper du å skifte selve tenningslåsen.


Ok,tar jobben i vintergarasjen,takk for tipset !
Mvh OlaA
1969 Mustang Mach 1
-_-_-_-_-_

Assumption is the mother of all fuckups

Post Reply