65 mustang fb,starter ikke

Spørsmål relatert til det elektriske på Mustang

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
alvinlee
Curious
Curious

65 mustang fb,starter ikke

Post by alvinlee »

Hei!hjelp!!!!!!!!bilen min starter ikke.Når jeg vrir rundt nøkkelen så forventer jeg en gromlyd,men her er det stille som i grava(smøregrava?) :lol: ikke et klikk engang.Alt lys virker untatt instrumentlysene.Jeg har sjekka batteriet,sikringer,startrelee,startmotor,coil,er det noen som kan hjelpe meg?Hilsen Arild,ps,det er en 289 motor.bilen gikk fint før jeg vinterlagra den.

67GT390
Interested
Interested

Re: 65 mustang fb,starter ikke

Post by 67GT390 »

Vanskelig å finne feilen på en bil via meldinger på nett. Men du skriver at du har sjekket startrele og startmotor. På hvilken måte vet du at disse er i orden? Har du sjekket at startreleet faktisk slår inn (får strøm)? Har du sjekket at startmotoren får strøm?
Slik jeg leser ditt inlegg, så skal bilen starte. For du har jo sjekket alt som kan være feil.

289
Interested
Interested

Post by 289 »

Har du automat? stropp over/forbi startsperra husk P ellerN vri på nøkkel

66 convertible
Interested
Interested

Post by 66 convertible »

Sjekk med en prøvelampe om det er strøm fra den tykke kabelen ut fra startrele når du vrir på startnøkkelen. Sjekk at det ikke er brudd i jordingsledningen. Den går fra startmotor til karosseri ved varmeapparatet eller viften til varmeapparatet. Når det er gjort kan du vel t
a en dristig varant ved å feste en startkabel til plussledningen inn på starteren eller ut fra startreleet. Den andre enden kan du ta en kort berøring på plusspolen på batteriet. Sørg for at bilen står i fri. Om det ikke er liv i starteren da, så må den overhales (skifte børster).
66 Mustang Convertible. Originalbil med noen forbedringer.

Mustang1
Interested
Interested

Post by Mustang1 »

Puss/rengjør alle kontaktpunkter til jord! Etter 5 ufrivillige ferjeturer Svelvik - Verket bar det på henger hjem. Byttet startrelè, starter, batteri og spenningsregulator.....hjalp ikke. Kjøpte nye batterikabler på Biltema og rengjorde kontaktene....voila problem løst!

alvinlee
Curious
Curious

Post by alvinlee »

hei,tusen takk for alle svar,men bilen er like dau som før,sikkert en bagatell,men jeg finner ikke ut av det så jeg må nok levere den til noen som kan fixe den.Hilsen Arild

67GT390
Interested
Interested

Post by 67GT390 »

Vel. Du hadde vel ikke regnet med at bilen ble i orden bare ved å spør her?
Vi svarer deg jo. Og spør om du har sjekket hva som kan være feil.
Men har du faktisk sjekket med et multimeter om startreleet får innslagsstrøm? Og om det kommer strøm ut av startrele? Til startmotor? Har du sjekket Jording?
Dette skriver du ingenting om? Hva med å skrive hva du faktisk har gjort. Og hvor det er strøm og ikke.

Post Reply