Street Legal, Øra -Fredrikstad. 21.aug -05

Resultater / tider, plasseringer, referat mm.

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
-86GTStang
Interested
Interested

Street Legal, Øra -Fredrikstad. 21.aug -05

Post by -86GTStang »

..Lucky Me, Winner av street 8.7 klassen ! Dette var moro, spennende
og close race, til siste slutt...
Tror jeg hadde 4-5.kval plass, med 8.79, og elimineringen ble spennende..
Var spent på om Tom "tøff lyd og bil" Rossing hadde en god dag (..lå like bak meg i sammendraget i østlandscupen.) Så slik ut i kvalrunden, god kvaltid (2.plass?) ,men han kjørte desverre breakeout med 0.03sekunder i elemineringen... Han kjørte i det andre oppsettet av 16.bilers stigen,og tapte 2.elm runde, knepent mot Arne "Duster" Haga.
Min elimineringsrunde startet mot en spinnende 347"Elanor" Kikly, og jeg gikk vidre med 0.354 sek i min favør.Neste ut var en CHEVY- som LAK VANN ! (..Ka Mar(e) ho?..nordnorsk for Camaro)..skoyar bara..
Han sa så kjekt til meg at en slik Mustang ville være grei match for hans 396 borra fixa mm doning, den går greit rundt 8.6 sek, så da har jeg litt å bremse på... Javel, min 302 går greit ned mot 8,15, så da har jeg enda mere å bremse på... (slemmme mannen...ref psykologi etc..) Mannen ble stille,og rusla ned til 396 en ... Men, den lak på startplata,så det ble solo drag på meg. Vidre var det en Cosworth sierra, og den slo jeg ut med 0.673 sek margin. (han hadde 2.273 sek 60ft, mot min 1.985 )
Så var det Dustern og Foxen. Arne kjørte superjavne 8.71-8.75sekunders tider... Flinke mannen!
Fikk en grei start,med 0.216 i reaksjonstid, mot Arnes 0.338sek.
Spann litt i starten, og fikk en dårlig 60fot på 2.119. mot Arnes 2.002sek.
Så var det superclosed race, med Dustern på min side hele veien...
Full gass på 3gear, og rett før mål bremset jeg så jeg låste framhjula i 130kmt, og var ganske sikker på at jeg enten breaka ut, eller ble slått av Arnes gode og javne kjøring.. MEN, nei, var svært overrasket da jeg kom til depoet, og fikk se timeslippen, VANT MED 0.037 SEKUNDER !!! Slutt tidene ble 8.712 på Dustern, og 8.797 sek på Foxen.
Takk til dere andre for en fin dag, og hyggerlige racestunder.
MED DENNE SEIEREN VAR FØRSTEPLASSEN I ØSTLANDSCUPEN OGSÅ BERGA !!! ..men ingen premie , foreløpig..?
En STOR Takk til Knut Mikkel Kolbe, for all hjelp,hjulskifte,skruing,sveising mm. En suveren depotkompis, som ikke beføler verktøyet, og tør å bli svart på fingra !
..Og den orange Foxen hans går som sat..n ! 7.90 i sverige, med 1.71 i 60ft er en grei begynnerbil..? G.Mo1 til helga...
Attachments
Burnout fra MECA..
Burnout fra MECA..
IMG_9986.jpg (57.66 KiB) Viewed 3208 times
Rossing varmer dekk..
Rossing varmer dekk..
Street029_657747g.jpg (41 KiB) Viewed 3205 times
Last edited by -86GTStang on Fri Dec 23, 2005 21:21, edited 2 times in total.
1990 SSP Notch, 410cid sbf w, Jeff Lawrence racing engines, 4 spd Gforce 101-A. Pump gas, 10,15sec 213 kmt, 1,39sec 60-ft.
Robert it 60ft 1.32 on the rear wheels then after that I was looking at the stars.

fox-body
Site Admin
Site Admin

Post by fox-body »

Grattis med seieren i Østlandscuppen. :lol:
Ingen tvil om at man må regne med fox-body'ene i tiden som kommer. :twisted:

Morten
Morten R. N. - NMC #114

88 GT Convertible
79 Ghia 5.0 Notchback
(93 Ford Thunderbird LX)

http://www.morten.com
http://www.fox-body.com
http://www.amcarforum.no

-86GTStang
Interested
Interested

Takker !

Post by -86GTStang »

fox-body wrote:Grattis med seieren i Østlandscuppen. :lol:
Ingen tvil om at man må regne med fox-body'ene i tiden som kommer. :twisted:

Morten
.. Takk for det. Ja, moro at flere får fart på Fox body bilene sine.Regner med at du også er i farta snart... :wink:

Post Reply