Hensikten med å åpne en tråd er å få hjelp og innspill samt at dette kan være til hjelp for andre i ettertid.
Bilen har manuell girkasse. Det betyr at stagene fra clutch går like under hovedsylinderen. Bremsekraftforsterkeren må derfor være av en kompakt type. Avstanden frem til støtdempertårnet er også begrenset og bremsesylinderens lokk eller låsemekanisme vil komme i konflikt med støttestagene fra torpeovegg. Der må det kuttes noe og jeg har derfor kjøpt en såkalt "export brace" etter anbefaling fra selger.
Ved innkjøp av bremsekraftforsterker må jeg også ta hensyn til at det skal være tromler både fremme og bak fortsatt.
Det var egen utgave for de som skal ha skivebremser foran.
Jeg kjøpte deler fra Mustangdepot. Delekode på bremsekraftforsterkeren er PBC-M2. I tillegg har jeg kjøpt et sett med nipler og et par korte biter med bremserør. Dette ble kalt "1964-70 Pwr Brake Conv Lines / PBC-MCL".
Utfordringene
Vacuum
Hentes fra innsugsmanifoil. Ser ut til å være ca 1/2-toms. Jeg vil kjøpe en nippel hos en rørlegger og feste en slange til den. Tror ikke at jeg trenger ventil da den sannsynligvis er innebygd i tilkoblingen til bremsekraftforsterkeren.
Bench bleeding
Jeg ser at jeg må foreta en midlertidig montering av slanger eller rør på begge utgangene av bremsesylinderen. De bøyes opp i bremseveskebeholderen som skal være delvis fylt opp. Så skal det pumpes til luftboblene er borte. Dette må gjøres før jeg monterer i bilen. Vil det renne mye bremseveske av utgangene når jeg så skal montere dette i bilen? Må unngå søling med bremseveske. Den tar alt av lakk.
Bremserør
Planen er å kjøpe noen meter med 3/16" eller 4,76 mm rør av kobbernikkel. Bakre krets skal vel kobles til uttak fremst på hovedsylinderen. Tenker å ta et nytt rør rett bak til bakakslingen. Krets foran som skal kobles til uttak nærmest torpedovegg må i rør derfra til fordelingsblokk.

Jeg vil ha en plan på dette før jeg begynner å demontere. Alle deler må da være på plass.